Image default

Novi stari IMR: Legendarni traktori se vraćaju!

Šta se tačno događa?

  • Fabrika je nove generacije locirana u Trsteniku, a inicijativa potiče od egipatskog investitora Nosira El Morsija.
  • U početku će se proizvoditi tri modela traktora: Rakovica 65, 76 sa domaćim motorom, i 76 sa Perkins motorom.
  • Motor će, za neke verzije, biti originalni engleski Perkins od 64 kW, a planirana su i poboljšanja – učinkovitija hidraulika, poboljšani menjač, promenjeni zupčanici.
  • Tehnologija koju koriste biće moderna: rade sa CNC mašinama, alatima iz Italije i Nemačke, ali i domaćim idejama.

Lokalna proizvodnja – veliki doprinos domaćoj industriji

  • Zbog licenci i prava, najmanje 70% komponenti moraće da se proizvodi u Srbiji.
  • Hidraulika će se praviti u Trsteniku, rezervoari i hladnjaci na Zlatiboru, a mnoštvo delova u Beogradu — što znači da se vraćaju stare kooperantske veze iz vremena nekadašnjeg IMR-a.
  • Trenutno je angažovano oko 20 radnika, od kojih je polovina iz nekadašnje fabrike IMR.

Zašto je ovo važan korak?

  1. Obnova industrijskog nasleđa: Stari IMR traktori („Rakovica”) su decenijama čuveni, a sada se ta tradicija oživljava i modernizuje.
  2. Jačanje domaće proizvodnje: Velik procenat komponenti biće proizveden u Srbiji, što otvara mogućnosti za domaće fabrike i dobavljače.
  3. Tehnološki napredak: Uvođenje CNC mašina i savremenih alata znači veću preciznost i bolji kvalitet finalnih proizvoda.
  4. Međunarodni aspekt: Investicija iz Egipta pokazuje da je srpska poljoprivredna mehanizacija ponovo interesantna za inostrane partnere.

Mogući izazovi

  • Iako je plan da veliki deo delova bude domaći, koordinacija kooperanata iz različitih gradova može biti logistički zahtevna.
  • Proces dobijanja potrebnih atesta i dozvola za serijsku proizvodnju može usporiti masovnu proizvodnju.
  • Tržište traktora je danas konkurentno — novi Rakovica traktori će morati da dokažu da su kvalitetni, pouzdani i da imaju dobru cenu da bi osvojili domaće i regionalno tržište.

Zaključak

Ovaj projekat predstavlja simbiozu tradicije i inovacije: vraća se istorijsko ime Rakovice, ali sa modernim motorima, preciznijom mehanikom i domaćom proizvodnjom komponenti. Ako uspe, to bi mogao biti važan korak ka revitalizaciji teške mašinske industrije u Srbiji i osnaživanju poljoprivredne mehanizacije.

Povezani članci

IMT – 5360 – 5500 svojevremeno najjači traktori u Evropi u serijskoj proizvodnji

admin

Morska kornjača koja je odbila da je pobedi oluja

admin

Prednosti podrivača u savremenoj poljoprivredi: Efikasnost, ušteda energije i povećanje plodnosti zemljišta

admin

Ostavite komentar