Image default

Zašto se moderniji traktori češće kvare? Pet najčešćih uzroka

Novo istraživanje sprovedeno od 2016. do 2020. godine identifikovalo je pet glavnih uzroka kvarova na traktorima, analizirajući podatke o štetama iz 19.000 slučajeva.Istraživanje kompanije Machine Guard analiziralo je opsežne podatke 19.000 popravke traktora koji su prikupljeni tokom pet godina, tačnije od 2016. do 2020. kako bi otkrili kojih su pet glavnih uzroka kvarova.

Otkrili su da je na prvom mestu je elektronika, drugom kvarovi na motorima, trećem hidraulika, četvrtom sistemi prenosa i petom okruženje operatora odnosno komponente u kabini vozača.

Savremeni traktori složeniji su, a sofisticiranost može da dovede do kvarova na elektronici koji su na prvom mestu naše liste“, kazala je direktorka ove firme, Holi Šepard. Dodala je i da troškovi popravke modernih mašina mogu brzo eskalirati pa da stoga ima smisla brinuti o „srcu“ mašina, odnosno motoru. Važno je, kaže, održavati redovno i ostale delove kako ne bi došlo do ozbiljnijih problema.

Zimi rezerovar goriva držati punim

Machine Guard objavio je savete i preporuke za održavanje traktora u najboljem stanju. Napomenuli su da je najvažnije redovno servisiranje kako bi se vozilo održalo urednim, što kasnije omogućuje i njegovu lakšu prodaju. Takođe, to će pomoći da se otkriju i potencijalni kvarovi pre nego što bude kasno, a cifra popravke vrtoglavo poraste, upozorili su.

Bitno je, navode, sprovoditi vizualne preglede kako bi se uverili da nema žica ili komponenti koje mogu doći u dodir sa vrućim delovima ili sistemom izduvnih gasova. Električne komponente ne treba posmatrati odvojeno, a važno je vozilo pratiti kao celinu. Kao primer navode da ako poljoprivrednik ne zameni ulje i filtere, to može uticati na druge sisteme poljoprivrednih vozila. Preporučuju i korišćenje originalnih delova koji su bitni za produženje garancije.

Za rad motora bitno je kvalitetno gorivo, a iz ove kompanije napominju da je važno i njegovo pravilno skladištenje. U zimskom periodu savetuju rezervoar goriva napuniti do kraja, jer to smanjuje rizik od kondenzacije i nakupljanja vlage. Upozoravaju da je važno biti pažljiv prema turbini prilikom gašenja traktora, jer se smanjenjem sa 40.000 obrtaja na nulu mogu uzrokovati ozbiljna oštećenja. Stoga preporučuju da smanje brzinu i ostave motor u praznom hodu pre nego što se isključi.

Redovan servis i čišćenje sprečavaju veće troškove

Spor ili trom hidraulički sistem frustrira vozače, a u slučaju znakova kvara potrebno je reagovati što pre. Jer bi u suprotnom moglo doći do još većih propusta ili skraćivanja veka trajanja hidraulike i drugih povezanih komponenti. Važno je, napominju iz ove kompanije, taj sistem održavati čistim. Unošenje prljavštine i čestica zemlje je lako, ali se može sprečiti uz malo pažnje. Čista tkanina kojom ćete brzo prebrisati komponente hidraulike oduzeće vam nekoliko sekundi i potencijalno uštedeti troškove popravke, savetuju.

Važnost pridržavanja preporučenih servisnih usluga ne može se potceniti ni kada je u pitanju prenos. Hidrostat koristi visokotlačni sistem i radi toga čistoća ulja mora biti 100-postotna. Ako se ulje i filteri ne menjaju redovno, može doći do veoma skupih popravki, upozoravaju.

Bilo da se radi o sedištu, prekidačima, kontroli klime ili svetlima, dužnost je voditi brigu o tome kako bi se zaštitila sigurnost vozača. Treba redovno menjati filtere na godišnjem nivou ili svakih 1.200 radnih sati. Kabinu treba održavati čistom, ali iz ove kompanije ne savetuju često korišćenje parnog čistača, jer može dovesti do prodiranja vode i oštetiti delove kabine. Napomenuli su i da je izuzetno važno da sva rasveta, stakla i retrovizori budu čisti i u ispravnom stanju, jer je to bitno za bezbednost onoga ko upravlja traktorom. 

Izvor: https://www.agroklub.rs

Povezani članci

Biodizel: Sopstvena proizvodnja goriva za mehanizaciju pravi uštedu

admin

Mašina protiv mraza – F-AIRGO

admin

U Rusiji uskoro 10.000 traktora bez vozača – svi proizvedeni na domaćem tržištu

admin

Ostavite komentar