Image default

Vozilo specijalista za „planinsku“ poljoprivredu – Pouzdan i ekonomičan u izboru za traktor godine

Ovaj austrijski brend finalista je u kategoriji „Best of Specialized“ ovogodišnjeg TotY izbora, a predstavljaju ga kao višenamenskog, pouzdanog i sigurnog za upotrebu na svakom terenu i u najzahtevnijim uslovima.

Po prvi put u izboru „Tractor of the Year“ učestvuje austrijski proizvođač vozila za poljoprivredu u predelima sa otežanim uslovima rada, kako kažu, pouzdanih 365 dana u godini, i u ekstremnim uslovima, pa ne čudi što se njihov finalista bori za titulu najboljeg specijalizovanog traktora. 

Metrac H75 pro nove generacije rezultat je upornog usavršavanja dokazanih tehnologija i beskompromisnog fokusa na benefite kupaca, ističu iz Reforma koji baštini 110 godina iskustva.

Perkinsov motor i Reformov prenos

Vozilo koristi Perkinskov motor Stage V (EGR/DOC/DPF) od 75 KS na 2.200 obrtaja u minuti. Reč je o četvorocilindričnom dizel motoru zapremine 2.799 cm3 koji maksimalan obrtni momenat od 300 Nm postiže pri 1.600 obr/min.

Prenos je hidrostatski, iz njihove kućne radionice, i ima dva mehanička stepena (jedan za rad u polju, a drugi za transport) u oba smera, kao i hidrauličnom promenom smera vožnje. Maksimalna brzina je 40 km/h, a štedljivu ekobrzinu postiže na 1.900 obrtaja u minuti.

Motor je „centriran“ u težištu vozila, isto kao i kabina. To praktično znači ne samo smanjenu vibraciju i visinu buke (u radu 75 dB) nego i optimalni raspored težine vozila, istakao je u video predstavljanju ovog finalista članovima žirija Tomas Hajdlmair, koordinator proizvodnje. 

Kabina je potpuno odvojena od ostatka vozila i počiva na četiri (dva napred i dva zadnja) stuba za razliku od prethodnika.

Kao najveću inovaciju Hajdlmair ističe sistem hlađenja. Hladnjak je pre bio lociran na zadnjem delu vozila, a sada imaju takozvani kombinovani rashladni paket vodenog i hidrostatskog hlađenja u jednom. Do hladnjaka se dolazi u tri jednostavna poteza – otvaranjem poklopca motora, pa bočnog poklopca hladnjaka i na kraju odvrtanjem sigurnosnog zavrtnja kako bi se izvukao rashladni paket pod uglom od skoro 90 stepeni. I svi su ostali osnovni delovi lako dostupni za redovno održavanje. 

Čitava kabina je konstruisana tako da se brzo rastavi. U tri-četiri sata, dok je za to pre trebalo nedelju dana, navodi Hajdlmair. 

Inače, za maksimalnu sigurnost off-road vožnje vozilo je postavljeno na proverenoj Reform šasiji, koja daje stabilnost i, kako kažu, nizak centar gravitacije što pak onemogućava prevrtanje vozila. S druge strane, respektabilan ugao zaokretanja prednjih točkova od 30o i radijus okretanja vozila od 3,65 metara omogućava manevrisanje i u najužim površinama sa pogonom na sva četiri točka pri čemu se brzina automatski limitira na 20 km/h. Prednja osovina ima mogućnost nagiba za 15 stepeni u oba smera (levo i desno), a moguć je i bočni „rakov hod“ sa paralelno ukošenim prednjim i zadnjim točkovima. 

Automatizovan rad priključaka

Na zadnjoj su strani vozila tri para spoljnih ventila za radnu hidrauliku kao i Reformova testirana zadnja veza. Postoji i spoljna kontrola (sklopka na blatobranu) podizanja i spuštanja zadnje hidraulike. 

Zadnja veza je 1,5 tona podiznog kapaciteta, kao i prednja, za koju je novorazvijen hidraulični akumulator, koji je u prethodnom modelu funkcionisao samo upotrebom senzora za pritisak, a sada, ima regulisani sistem za vrlo brzo i efikasno podešavanje rasterećenja pritiska prednje veze. 

Inače, na raspolaganju je hidraulička pumpa sa standardnih 29 odnosno opcionih 52 litara u minuti protoka, s tim da je sasvim odvojena hidraulika za priključke od protoka ulja za potrebe sistema upravljanja. U radu sa dva priključka odjednom, navodi Hajdlmair, njihovo se upravljanje (dizanje i spuštanje) može automatizovati odvojeno. Kardan se aktivira hidraulički, a brzina i prednjeg i stražnjeg je 540, opciono 1.000 obrtaja u minuti. 

Rezervoar goriva je smešten na konstrukcijskom okviru, a na gornjem delu okvira vidljiv je ventilator kondenzatora za klima uređaj, takođe lako dostupan za čišćenje i izduvavanje.

Na zadnjem levom stubu za okvir vrata je i ulaz za klima uređaj, sa čiste strane vozila gde nema izduvnih gasova, pa ovakvo izduv hladnjaka neće biti zagađen. Kad smo kod vrata, ona su potpuno staklena, pa nude odličnu preglednost okoline sa svih strana i širok ulaz od 130 cm. 

Prostrana kabina ima mesta za pomeranje sedišta za vozače sa dužim nogama. Dostupno je kao opcija i nagibno sedište, sa levim ili desnim nagibom, što daje udobnost vožnje na kosinama. Kad smo kod vožnje na padinama, nju će uveliko da olakša AutoHold funkcija za sigurno zaustavljanje i ponovno kretanje. 

Upravljačko trojstvo

U ugodnoj i udobnoj radnoj sredini osvežene kabine kompletno je redizajnirana i kontrolna ploča, kaže Hajdlmair i kao najveću inovaciju pokazuje novi koncept upravljanja koji se sastoji od tri osnovna elementa: upravljačkih komandi postavljenih na desnoj ručici sedišta vozača, multifunkcionalnog džojstika i centralno postavljenog okretno-potisnog R-COM regulatora (potenciometra). 

Dakle, sve funkcije vozila mogu biti upravljane džojstikom, R-COMom i upravljanje na ručici, sve na jednom mestu pa je tako je smanjen broj kontrola na bočnom panelu na nulu. Ekran na prednjoj kontrolnoj ploči pokazuje sve informacije o statusu vozila. 

I na kraju evo i austrijskog finalistu u brojkama: ukupna dužina je 3.695 mm, širina 2.020 mm, visina 2.085 mm, dužina šasije 2.150 mm, klirens 207,5 – 259,5 mm, težina bez opterećenja 2.650 kg, a radna težina 4.200 kg. 

Metrac H75 pro predstavljen kao ekonomičan i pouzdan, jednostavan za održavanje, prijateljski prema okolini, siguran za upotrebu na svakom terenu i u najzahtevnijim uslovima svakako je pravi specijalist za, kako kažu, iz Reforma, planinsku poljoprivredu.

Izvor: https://www.agroklub.rs/

Povezani članci

Morska kornjača koja je odbila da je pobedi oluja

admin

Otvoren 88. Međunarodni poljoprivredni sajam u Novom Sadu

admin

Zgodna plavuša poručuje: Ne volim skupa kola već traktore

admin

Ostavite komentar